11 d’agost, 2011

Viatge a Sicília

Ara ja farà uns quants dies vam tenir la sort d'ésser convidats a una de les millors bodes que mai hem presenciat, la ubicació: Sicília. Així doncs vam aprofitar per organitzar una escapada de deu dies que també incloïa la cerimònia. El tipus de viatge seria informal; o sigui carretera i tenda, així que vam llogar un panda (per passar desapercebuts) i vam carregar-lo amb el més indispensable i el que havíem pogut facturar amb dues motxilles.

No vam poder visitar tota l'illa, però a nosaltres la part que vam visitar ens va agradar molt, però just vam trobar una de les millors platges l'últim dia, així que potser si hi tornés començaria el viatge a la Reserva Natural dello Zíngaro, en concret a Scopello ja que el cotxe s'ha de quedar aparcat i a les cales s'hi arriba a peu. La foto que veieu és de la primera cala venint d'Scopello, tot i ser una fotografia del mòbil, ja veieu que l'aigua té una pinta espectacular.

Us adjunto un mapa amb el recorregut. El vol el teníem a Palerm, per anar i tornar, així que el recorregut comença des de la ciutat i en el sentit de les agulles del rellotge. Les poblacions visitades més destacades va ser: Cefalú (bonic però molt turístic i ple de gent, sobretot nacionals de Palerm que estiuegen) a on vam passar mig dia, Taormina i Giardini Naxos amb unes platges molt boniques, Messina i Milazzo dues grans ciutats per visitar de pas, i Torre Faro amb unes vistes a Itàlia i unes platges tranquil·les i boniques.

Altres visites interessants van ser: la pujada al Refugi Torre del Filòsof a 3.000 metres des del Refugi de Sapienza a on es deixa el cotxe  (a l'anar vam pagar un telefèric que ens va fer un tros i a la tornada ho vam fer tot a peu), i les Gorges d'Alcántara i tota la zona amb Castiglione i Francavilla di Sicilia.

En general vam fer nit a càmpings (bé menys els dies de la boda on vam estar allotjats en uns magnífics bungalows a la platja prop de Finale di Pollina), i sols m'agradaria destacar-ne un per la mala ubicació ja que es troba instal·lat a sota d'un dels ponts de l'autopista i hi ha un soroll increïble, està a la ciutat de Letojanni amb el nom d'Euro Camping Marmaruca. Per la zona no hi ha masses opcions però en vam trobar un altre per la següent nit als voltants de Giardini Naxos petit i molt tranquil.

Per acabar sols comentar el tema de la circulació amb vehicle a Itàlia. És veritat que són uns conductors molt nerviosos i imprevisibles. S'ha d'anar amb molt de compte i tenir una certa agilitat al volant. Sempre recomano d'agafar l'assegurança del cotxe el més complerta possible per evitar disgustos.