25 de gener, 2012

Tortell de Reis


Més val tard que mai, i encara que amb uns quants dies de retràs, finament em poso a escriure sobre els dos súper tortells de reis que vaig elaborar. Tot i ser el primer cop que en feia, el resultat va ser força bo.

Vaig seguir la recepta de TV3 de Cuines, però en vaig fer algun canvi, i també em vaig trobar amb alguna dificultat que al vídeo no hi surt. Una de les anècdotes va ser trobar la fruita confitada i el sucre especial per tirar per sobre. Ho vaig acabar trobant al mercat de la Llibertat de Gràcia, en una botiga dedicada a vendre a granel fruits secs i llegums. Segurament a tots els mercats en podeu trobar una que vengui aquests aliments, jo aquell dia passava casualment a prop i vaig fer una ullada de casualitat. El preu va ser un pèl car però necessitava els ingredients!

El primer que jo vaig fer va ser la massa mare ja que a casa s'ha d'esperar una estona perquè pugi, així que amb una pastilla de 25 grams de llevat del supermercat, 125 gr de farina i 70 gr d'aigua vaig fer una pasta. La quantitat d'aigua al vídeo se l'han oblida,t i jo la vaig buscar en una altra recepta. Primer consell, primer posaria 50 gr i si ja ho veiem lligat no hi afegiria els altres 20 per no tenir una massa, massa líquida, al vídeo es veu força compacte. Mentre deixava el bol tapat amb un drap, vaig començar a fer el massapà. Tot i que la farina d'ametlla és cara, recomano comprar-ne 250 gr i amb la mateixa quantitat de sucre que a la recepta (125 gr) i controlant molt l'aigua, barrejar-ho tot. El massapà que en surt és suficient per dos tortells, però no en sobra. Millor primer posar la meitat de la farina amb el sucre i un rajolí d'aigua i anar afegint l'altre part de la farina perquè ens quedi sòlida i puguem fer la massa en forma de cilindre.

Prepararem tots els ingredients restants i un cop la massa mare estigui pujada (el doble de volum) ja podrem començar a barrejar-ho tot com al vídeo. Junt amb el sucre i la mantega jo hi he afegit una cullera petita de sucre de vainilla i la sal. La canyella, els ous i anís (jo d'aiguanaf no en vaig fer servir). I per últim la massa mare i la farina.

Sobretot, les sorpreses han de ser especials per posar a dins del menjar i que aguantin altes temperatures, si en teniu alguna antiga ja us servirà. Per fer els tortells i posar el massapà, en el vídeo s'explica bé. Un cop fets els tortells (amb aquestes mides 2), tingueu paciència a que pugin fins a doblar més o menys el volum perquè quedin flonjos. El temps de fornejat si que ha de ser curt i sempre supervisat perquè per sota es crema amb facilitat, si no teniu turbo, poseu la safata ben amunt del forn, us ho dic per experiència!!

Espero que l'any vinent us animeu. A mi m'han sobrat fruites que he congelat per tenir-les a punt el 2013 i sucre també!