27 d’octubre, 2013

Llogar cotxes a les illes balears

M'he pres unes vacancetes, però fa dies que tinc aquesta entrada pendent ja que és sobre una experiència viscuda a finals de setembre. Però la ressolució final, i per tant el desenllaç, va ser al cap d'uns dies d'haver tornat.


A finals de setembre teníem programada de feia temps una visita a l'illa d'Eivissa i, per això, al juliol vaig fer una reserva per llogar un vehicle per internet. No vaig buscar masses opcions perquè feia uns 5 anys havia llogat un vehicle amb l'empresa Auriga Crown i havíem quedat molt satisfets tant en el preu com amb el tracte. Així que vaig anar a la seva pàgina i vaig reservar un cotxe de la gamma econòmica Polo o similar amb un segon conductor inclòs per gairebé 80 euros per 4 dies, a més a més a la mateixa pàgina m'oferien un seguro extra de l'empresa Allianz que cobria molts extres per 27 euros que també vaig contractar. Fins aquí tot bé.


Les sorpreses van començar a arribar al mateix aeroport:

1. M'indiquen que no he llogat el vehicle amb l'empresa Auriga Crown, que ara ja no existeixen i les seves pàgines en realitat són buscadors que et lloguen vehicles amb altres marques, en el nostre cas era Goldcar. Per tant, primer avís Auriga Crown NO EXISTEIX. I veient la nostra experiència, molt de compte amb els buscadors de lloguer de cotxes.

2. La nostra empresa Goldcar està a fora de l'aeroport, així que hem de buscar un punt de trobada al pàrquing de cotxes a on l'empresa ens ve a buscar amb una furgoneta. Si voleu assegurar-vos que la vostra empresa de lloguer està al mateix aeroport, mireu la pàgina de l'aeroport d'Eivissa a l'apartat lloguer de cotxes.

3. Un cop arribem a l'oficina hi ha mig avió esperant per retirar el vehicle, per sort aconseguim ser dels primers (tenim dos bebès d'un any esperant a la terminal!). Un cop ens toca el nostre torn, i no sé del cert si per les hores en què retiràvem el vehicle (quasi mitjanit), per filosofia d'empresa o perquè la treballadora és així sempre, només començar amb la reserva (i amb una simpatia especial), ja m'indica que l'assegurança Allianz que he contractat no té res a veure amb ells, que és un engany i que estan farts de rebre clients amb aquest tipus de serveis contractats (si estan farts perquè no fan res? Els clients no ho sabem pas quan ho contractem). Que aquesta assergurança no em servirà per no deixar el dipòsit i que si passa res ho hauré d'abonar jo i després reclamar-ho en aquesta companyia externa. Així doncs després d'oferir-me una assegurança a tot risc pagant quasi 70 euros (el mateix preu del lloguer!) i posant-me la por al cos de que obren i ratllen molts vehicles a les cales, no contracto res extra (m'indica que el seguro inclòs és a tercers i que no entra ni l'assistència en carretera!, per sort jo sóc del RACC i això ja ho tinc cobert) i em cobren 650 euros de franquícia. El lloguer ja l'havia abonat per internet. Tot amb targeta obligatòriament.

4. Ara arriba el moment dels extres, m'indica que els vehicles s'entreguen amb el dipòsit ple i que s'han de tornar buits, no sé si ho heu entès bé, però en una illa com Eivissa amb 4 dies de lloguer buidar un dipòsit de 50 litres vol dir no baixar del cotxe ni per mullar-te els tormells i menys dormir per la nit. I ara bé el millor, el preu per un dipòsit d'un Ford Fiesta: 85 euros! T'ho fan firmar al contracte, i t'ho cobren amb la mateixa targeta que el dipòsit (obligatòriament, així que com tinguis un límit de 600 i no portis més targes a sobre et quedes sense llogar el vehicle encara que portis 1000 euros en efectiu o 6 targetes diferents amb un límit de 600.

I fins aquí l'aventura dels papers del vehicle, bé després de passar la targeta 2 cops i sortir amb l'inici de les vacances una mica accidentades i una hora més tard. Però abans d'agafar el cotxe, encara queda revisar-nos el vehicle tots sols a l'aparcament exterior de la companyia (a mitjanit amb una llum pèssima) i col·locar-nos nosaltres mateixos les dues cadiretes de bebè que havíem reservat (amb l'estona que suposa apendre com van unes cadiretes que no coneixes amb un model que tampoc i sense gaire llum). Us aconsello que si us deixen a vosaltres apuntar tot el que veieu en el vehicle, feu un exàmen exhaustiu (nosaltres el vam fer amb la llanterna del mòbil) i apunteu la més mínima ratllada i desperfecte, després sempre us podreu cobrir les espatlles, en canvi si no ho mireu bé i al retornar el vehicle us toca un treballador amb ganes de facturar us mirarà el més mínim detall.

Van passar els 4 dies i el cotxe va anar fantàstic i per sort no ens va passar res, però la nostra visita era de descans més que de turisme de carretera, i sols vam gastar un quart del dipòsit. Com que preveia que si a l'entrega havíem estat una hora a la tornada podia ser igual i teníem els avions, vam tornar el vehicle amb temps de marge (molt important amb l'afegit que necessitàvem recordar d'on del polígon havíem tret el cotxe per la nit).

Haig d'agraïr haver tingut la sort de trobar una treballadora molt simpàtica (sobretot comparada amb la del primer dia i ja semblant una cosa quasi increïble de trobar en el sector) que desseguida que li vaig comentar el tema de la benzina em va dir que amb la fulla de la reserva i per la plana web podria gestionar el retorn de la part no gastada (fent càlculs eren quasi 65 euros), així que vam tornar el vehicle sense més incidents i força contents amb la notícia. Però va durar ben poc, al cap de dos dies de tornar a casa vaig fer la gestió per la plana web de Goldcar i automàticament (després d'haver omplert un formulari  amb el codi de la reserva i el client) m'envien un mail responent que he firmat aquesta clàusula del combustible al contracte i que a partir d'un lloguer de 4 dies no tornen els diners cobrats per la benzina.

Aquí sí que m'enfado de debò. Així que començo a pensar possibles opcions per contactar amb l'empresa i fer-me sentir i si no aconsegueixo res començar una venjança per totes les webs d'opinions del sector. Passats dos dies i amb el cap més clar, decideixo actuar pel Twitter i buscar la companyia. Contacto amb ells i escric uns quants missatges en obert explicant el cas. El dia següent contacten amb mi i comencem a parlar per missatge privat. M'indiquen que obren una queixa i que en uns dies em diran què decideixen fer. Jo en tot moment els hi recalco que mai ningú em va avisar de que el no retorn era a partir del 4rt dia, que la seva treballadora m'havia indicat que m'ho tornarien, els 3/4 de dipòsit que vam tornar i el preu per litre desorbitat. També és cert que els hi comento que si no fan res intentaré fer tanta difusió com em sigui possible de l'estafa que estan portant a terme amb els contractes de vehicles a la seva companyia.
Al cap d'uns dies em retornen l'import a la mateixa targeta i m'envien un mail amb l'extracte però avisant-me de que és un extra que fan i que si mai torno a llogar amb ells un vehicle (serà força força difícil) ja no m'ho tornaran si sobrepassa els 4 dies). He de dir que l'atenció per aquesta via va ser ràpida, educada i ressolutiva. Ho havia aconseguit!

Recomanacions:
1. Desconfieu de les empreses que surt tot súper barat, millor truqueu per demanar quina assegurança entra amb el preu, què val assegurar més i el tema de la benzina.
2. Intenteu que l'empresa estigui a l'aeroport, sobretot si és a hores intempestives i aneu amb nens petits.
3. Mireu les empreses locals, sovint tenen preus molt competitius i un servei molt millor.

I si per curiositat us dediqueu a buscar comentaris sobre les comanyies de lloguer a les illes, veureu que la gent es queixa més o menys de les mateixes coses i deque  moltes altres empreses fan la juguesca i el negoci amb el tema del dipòsit. També vaig trobar en algun comentari la recomanació d'Autos Marí, local, que la pròxima vegada segur que consultaré.