19 de maig, 2016

De pesca al Pantà de Mequinensa!

Ara us faré una mica de ràbia perquè fer una setmana de vacances en mig del mes de maig no és el més habitual, però feia sis anys que l'avi polonès no ens feia una visita, i ho vam fer lligar tot perquè tornés a venir amb la idea de celebrar l'aniversari de l'Arnau tot anant a pescar al Pantà de Mequinensa.

Com que a part de l'avi també venien un tiet i una cosineta, havia de buscar allotjament per a 6/7 persones (podíem no comptar la peque de la casa o comptar-la). El més important era que estigués a prop del pantà, així que les opcions es van anar limitant a alguns càmpings de la zona. A la majoria tenien i tenen bungalows de quatre places amb o sense cuina però no en tenen de 6 places, així que sols vam poder optar per el Càmping Riba-Roja. No n'estava del tot convençuda perquè les opinions del Airbnb i el Google eren negatives, però ells tenen una edificació anomenada refugi que és d'obra i ens hi podíem posar tots 6 i a un preu realment econòmic. Sols van tenir en compte els adults i a 10 euros per persona/nit (bé els nostres peques no superaven els 4 anys) i a tots els altres càmpings que vaig trucar ens comptaven a tots. Total que ens vam arriscar i vam reservar el refugi.

El càmping tot just estava arrencant la temporada i per tant hi havia algunes coses descuidades (la piscina sense netejar, les zones de rentar els plats i la roba força deixades...), però és que parlem d'un càmping dels de tota la vida, sense masses luxes i tot ja una mica atrotinat, però el refugi i els lavabos estaven nets (era el que més em preocupava, no volia tornar amb puces a casa!). A dins de la caseta hi ha dos nivells, a la planta de l'altell tres matalassos a nivell de terra (vam dormir el 4 la mar d'amples), una làmpada i endolls, i una finestreta. I a la planta d'entrada un tauló per fer de taula i 4 cadires, una llitera, un llit individual, dos focs de gas butà, una nevera petita (que pensava que sense desmuntava, però encara funcionava) i una màquina d'aire calent/fred de l'any que jo deuria néixer però que a nosaltres en va calentar els dos dies de pluja, sí he dit pluja! Ens va estar plovent els dos primers dies... Però ja veieu que els peques s'ho van passar genial, sobretot perquè portàvem les botes d'aigua, sort! I crec que mai s'havien utilitzat tant a Barcelona. Allà entre els bassals, el pantà i el fang, a tope!

Un cop instal·lats vam anar a comprar a un Bon Preu de Flix i també vam anar a dinar al restaurant del Poliesportiu de Riba-Roja i correcte.

El millor del càmping és que realment té accessos directes al pantà i no cal agafar el vehicle per anar a pescar si no es vol. I el tema pesca... Aquest sí que va ser un bon tema! Després de pagar tres permisos de 30 euros (per 15 dies, ja que per 3 dies valien igual) i poder tenir 6 canyes, vam pescar uns quants peixets com els que veieu a la foto. I els silurs encara es deuen estar menjant les tones de boles i pinso per peixos que vam estar llençant amb una fona, a part del blat de moro i alguns cucs. Així que no vam tenir massa sort, però ja se sap, a vegades es pesca i d'altres no. Al 2010 vam anar al Pantà d'Oliana i vam pescar unes carpes enormes i fantàstiques, així que no sabem si Mequinensa té molta fama i pocs peixos o van ser les pluges, però nosaltres vam desconnectar i els peques s'ho van passar genial.