28 de juliol, 2012

Bolquers i més bolquers, discs de lactància i demès


Amb l'Arnau gran com un sant pau i amb dos mesos i mig a l'esquena, ja començo a tenir una mica d'experiència en marques de bolquers, sobretot les blanques, no us enganyaré.

Una qüestió que m'ha sorprès és que el patró de les talles dels bolquers és diferent segons la marca, una talla 2 no té la mateixa mida a tot arreu! Així doncs m'he decidit a compartir la meva experiència per si serveix per guanyar temps i evitar errors. Els de talla 1 i 2 no es troben a tots els supermercats. Mercadona i Carrefour tenen de tot, fins i tot prematurs, SCHLECKER també té talles petites, ara bé el LIDL i el DIA comencen a la talla 3 (només alguns dies grans tenen talla 2 tant de la seva marca com dels Huggies).

Els dos bolquers més grans i bastant similars entre ells són els del Mercadona i el Carrefour. Parlem de la talla 3. Els dos són molt alts de cintura i solen durar més temps perquè són més complerts, ara bé si no us agraden massa grans, aquests us semblaran gegants.

Entre mig podríem posar els DODOT basico i els del LIDL, tots dos mitjanets, els del LIDL un pèl més complerts, sobretot d'ample, i tot i semblar més plastificats, sembla que aguanten millor les caques grosses que els bàsics de la DODOT. Les altres games de DODOT ni les he provat, amb tantes marques com hi ha al mercat no estem disposats a gastar-nos el sou en bolquers 3D! Almenys de moment amb moltes d'aquestes marques l'Arnau va més que bé. Els de la marca EROSKI també sembla que són mitjanets, dic que sembla ja que jo directament no els he provat, però són els que fan servir els meus nebots i precisament el comentari va ser que no eren tant alts de cintura com altres marques.

Com a contrapartida, els Huggies i els del DIA semblen fets pel mateix fabricant, el patró de és de mida petita, sembla el mateix, i fins i tots els dibuixos i sanefes impreses són molt semblants, en els de marca es paguen els dibuixos del Winnie the Pooh i família i en els altres són formes d'animals marins depenent de la talla del bolquer. Si els Huggies estan ofertats (sovint els tenen al Carrefour o al mateix DIA), surten igual que els DIA, sinó els de marca blanca van la mar de bé.

En general si el bolquer està ben col·locat i el petit/a no fa un gran pastís, tots resisteixen i aguanten, ara bé, canviant-lo sovint. Nosaltres si sabem que està ple el canviem, i ara al principi en són molts de bolquers cada dia. Per més endavant, quan ja comenci a menjar altres aliments més sòlids, potser provem els de tela, si ho fem ja us explicaré.

Un altre producte estrella aquests primers mesos són els discs del pit, si alimenteu al vostre bebè amb llet materna són quasi sempre indispensables, un dia que no te'ls poses, el bebè es rel·laxa dormint i ja t'has tacat la samarreta, o bé quan doneu un pit, l'altre comença a vessar sense parar, bé ja sabreu de què us parlo. Jo he provat 5 marques: SUAVINEX, CHICCO, AVENT, SCHLECKER i HIPPO (Mercadona). Els que em van agradar més van ser els d'Avent, me'ls van donar de mostra i no vaig arribar a preguntar el preu de la caixa, però em van semblar que serien molt cars. Els Chicco també em van agradar però els vaig comprar amb una oferta molt bona del Prenatal, a preu normal i per tot dur, massa cars. Els Suavinex i els Hippo són quasi calcats i la veritat, amb els del Mercadona no t'has d'anar marejant pel preu, sempre valen igual i van molt bé. Els únics que desaconsello són els del Schlecker. Són barats però no surten a compte, en més de dues ocasions se'm va traspassar la llet i em va tacar la roba, a més no porten cap marca entre la cara permeable i la impermeable, jo em feia una marca amb rotulador per no equivocar-me a mitja nit i posar-lo al revés amb la inevitable taca i mullader al pijama! Els he deixat per una emergència, per estar per casa, però no hi pots confiar.

Per últim, les tovalloletes humides. En general totes estan força bé, en aquest cas també les de l'Schlecker em van semblar de paper de fumar i força seques. Les que fan més bona olor: Mercadona i Dodot Basic. Les del Dia, Carrefour i LIDL estan correctes i amb packs grossos surten molt bé de preu. Les DODOT 3D les vaig provar amb paquets de mostra i tenen una molt bona qualitat, però les fan tant i tant bones que quasi semblen un drap de roba i fa pena tirar-les o embrutar-les amb un sol ús, a part de tenir un preu prohibitiu.