13 de maig, 2014

Pastís de xocolata i crema de cacau

Espectacular aquest pastís de xocolata i crema de cacau!!


La recepta la vaig seguir del bloc de l'Alma Obregón. El motiu? El segon aniversari del meu peque Arnau que ara ja és oficialment el germà gran de la família des de que ha arribat l'Aina a casa, bé era una bona ocasió no? Aquí el podeu veure en el moment de bufar l'espelma!


El millor de tot és que fins i tot jo em vaig sorprendre del resultat, estava boníssim! Com es pot apreciar a la imatge, els trossos de pastís de xocolata van quedar humits com si fossin brownies. La crema de merenga suís i crema de cacau, increïble!!


Si seguiu la recepta del bloc de l'Alma us sortirà boníssim segur, ara bé, volia comentar com vaig dur a terme jo la recepta. La vaig fer amb dos pastissos de 18 cm. Com que només tinc un sol motlle, vaig dividir la massa en dos parts iguals pensant-la i primer en vaig fornejar una, mentre es refredava vaig fer pebrot escalivat, i després de treure el primer pa de pessic de xocolata, vaig netejar i enfornar el segon. Molt atents al temps de cocció. Tal i com s'avisa a la recepta, la massa queda molt líquida, segurament aquesta característica fa que després quedi una textura humida i boníssima. Vaig fer servir sucre blanc tot i que normalment utilitzo el morè, però preferia no jugar-me-la. La farina que vaig fer servir era de rebosteria amb el llevat incorporat, va anar bé. I l'oli de gira-sol enlloc d'oliva. També vaig fer els cupcakes de la recepta, però ni punt de comparació amb el pastís, molt més bo el pa de pessic del pastís, així que jo us recomano que feu el pastís i proveu les magdalenes amb la mateixa massa que és moooolt més bona.

La crema de merenga suís de crema de cacau (tipus Nocilla, Nutella o marca blanca, tot serveix) sí que és un pecat, un sabor increïble, fàcil de treballar i no necessitem tenir sucre llustre a casa, una ganga! Per desfer el sucre i les clares enlloc del bany maria tradicional, vaig posar dos bols, un a dins de l'altre i entre mig aigua bullint, a dins del petit les clares i el sucre i anar remenant amb paciència, vaig necessitar canviar l'aigua un cop perquè es refredava. Quan ja em va semblar que el sucre estava desfet, amb la batedora elèctrica de doble barnilla vaig muntar les clares, ara bé, paciència que es necessiten uns quants minuts per obtenir una textura brillant i espessa. Un cop veieu que està ben muntat, s'ha d'incorporar la mantega (sobretot ben tova a temperatura ambient). Com que jo no tinc batedora amb pales, ho vaig fer manual, anar posant trossets i al final de tot, com que veia algun grumoll de mantega, vaig passar-hi una mica la batedora elèctrica, però el mínim per veure-ho tot ben amalgamat. I per últim i amb pala manual, tota la crema de cacau. Veureu quina crema. Si un cop acabada no té prou cos per decorar, la poseu mitja horeta a la nevera i es va solidificant. Jo vaig fer el pastís el dia abans de la festa i genial, a la nevera va quedar igual de bo i la crema per les magdalenes la vaig tenir a la nevera i la vaig treure dos hores abans perquè s'estovés i cap problema!


Per cobrir els dos trossos de pa de pessic, vaig fer una primera capa i ho vaig deixar refredar (tot, el pastís i la mànega) a la nevera 30 minuts. Després estava tot més sòlid i es podia allisar amb més facilitat. Per la decoració, tenia guardades unes boletes de colors i un Mickey Mouse de xocolata que junt amb l'espelma també del Mickey va acabar d'arrodonir la presentació del pastís. Tot i no tenir un acabat tant perfecte com el de l'Alma, el resultat va tenir molt d'èxit i no semblava fet a casa!