27 de maig, 2015

L'evolució de la nostra cuina IKEA

La cuina de casa i la seva evolució podrien ser un resum del que ha passat aquests últims 5 anys a casa nostra. Com que no us vull avorrir amb la gran quantitat de coses que hem fet, em centraré amb la cuina, que ja és prou!


Tot i que a la primera època de viure a casa ja vam fer el terra i les parets (no n'hi havia cap de recte), el canvi del tot el vam fer aquest hivern passat. Vam acabar de canviar les parets on hi havia rajola i ens vam replantejar tota la posició dels elements per fer-la més pràctica i adequada a la família que amb aquests anys hem creat (de dos hem passat a quatre!). Veient els preus vam tenir clar que la única opció que entrava en el nostre pressupost era les cuines de l'IKEA, i abans de decidir-ho del tot em vaig estar passejant per foros i llegint opinions i em vaig acabar de convèncer. Hi ha un munt d'estudis de disseny que ara t'instal·len cuines IKEA per la relació qualitat/preu i les garanties que donen. Així que em vaig començar a familiaritzar amb el planificador de l'IKEA, no és cap bicoca però és gratuït i amb paciència es poden fer un plànols reals que no estan gens malament.
Crec que vaig arribar a tenir més de 15 projectes diferents guardats en el meu usuari del planificador, feia canvis, modificacions, totes les combinacions que se m'acudien per mirar de dissenyar una cuina pràctica, amb molt d'espai per guardar coses i alhora que no se'ns mengés massa espai (la nostra cuina és cuina i menjador alhora).

Quan portava unes quantes opcions vaig fer una primera visita a la botiga i no vaig tenir gaire sort amb la persona que em va atendre (quasi em va semblar que en sabia més jo i els dubtes importants sobre els racons complicats no me'ls va saber solucionar), així que sense cap mena de dubte, si aneu un dia a la botiga a mirar seriosament una cuina i no us convenç la persona que us toca, demaneu que us atengui algú altre. Per sort jo encara tenia temps d'anar pensant perquè encara no tocava fer les connexions de la cuina. Així que vaig decidir que treballaria el disseny fins que tingués dues opcions finalistes i tornaria a la botiga a buscar una mica d'assessorament. I aquest cop sí que em va tocar una treballadora que en sabia molt i em va acabar de treure els dubtes que tenia. Havíem decidit el disseny i la disposició de les peces més importants: foc, aigua i nevera. També ens va avisar de que farien oferta en cuines el mes següent i ens venia de perles! Quan pagues una cuina sencera (bé menys el forn i el rentavaixelles), que et tornin un 15% en una targeta regal s'agraeix molt. Així que ja vam planejar encara amb més cura quan havíem de comprar i muntar la cuina.



Així que vaig fer un esquema ben clar pels paletes, no volia cap error en les connexions d'aigua i electricitat que després suposés canviar el disseny de la cuina.
El que sí que vam tenir clar des del principi si fèiem la cuina a l'IKEA és que ens la muntarien ells també, potser el cost sortia un pèl més alt però teníem assegurada la garantia de 25 anys que t'ofereixen. A part, un cop tanques la comanda, també ve una persona de l'empresa de muntatge que et verifica tot el disseny que tu has fet, repassa totes les mides insitu per si alguna cosa no està correcte i així s'asseguren que no hi haurà errors importants. En el nostre cas, va ser en la visita del muntador quan vam descobrir que hauríem de posar un rentavaixelles de 45 cm perquè amb les rajoles noves ens havíem menjat uns centímetres i no ens hi cabia el de 60 cm i també el petit moble entre la pica i la nevera havia de ser un pèl més petit de 20 cm i fet a mida. A part d'això tota la resta estava ben planificat. Tant la persona que ens va fer aquesta primera visita, com el fuster que va venir a muntar tots els armaris ens van atendre molt bé. L'empresa que fa el muntatge a IKEA Badalona és Montaplus i ens van fer cas de tots els detalls que vam demanar a l'hora de muntar tots els armaris.


Aquí podeu veure la cuina quan els paletes ja havien acabat i ja teníem encarregada la cuina, el segon dia que el muntador estava instal·lant armaris i la cuina en ple funcionament.

Després de mirar-m'ho tot molt, vam decidir que no compraríem ni el forn ni el rentavaixelles a l'IKEA. No ens agradaven els dissenys dels forns i només tenien rentavaixelles integrats i nosaltres el volíem independent (tenim l'experiència de posar rentavaixelles integrat i que tots els botons es facin malbé per culpa dels vapors de la màquina ja que han d'estar amagats a la part interna de la porta i no ens volíem arriscar), així que els vam comprar després de tenir la cuina muntada i de la marca BOSCH com ja teníem la nevera, la rentadora i la secadora i tot ens està donant molt bon resultat. En canvi sí que vam triar un model de campana potent i silenciós l'UNDERVERK (de moment cap queixa i fàcil de desmuntar per netejar el filtre al rentavaixelles), una placa d'inducció a un preu més que raonable i amb quatre focs, la FOLKLIG, va de meravella i realment calenta molt més ràpidament que una placa de vitroceràmica, i per últim el microones integrat HUSHÅLLA (el més destacable és que realment descongela bé si posem un pes acurat de l'aliment a descongelar i així no et surt tot mig cuit). Els frontals dels armaris i els agafadors van ser una de les coses que vam decidir més al final (per dir que tot el temps vaig triar uns frontals en el planificador i els vam canviar quan vam fer la comanda a la botiga ja que no ens van convèncer a l'últim moment) i la combinació guanyadora va ser per tots els armaris de terra els BROKHULT, resistents a l'ús i a les petites taques del dia a dia i per tots els armaris penjats a la paret els VEDDINGE amb els agafadors BLANKETT. També vam posar les llums led OMLOPP a sota dels armaris de paret i realment són molt pràctics i es fan servir moltíssim per tenir bona il·luminació a l'hora de cuinar.


L'altre element amb el que em vaig estar trencant el cap va ser la pica, de fet la vaig comprar després d'haver encarregat tota la cuina ja que igualment el muntador no la necessitava per fer la seva feina, el taulell el fèiem posar de granit i per tant l'encàrrec era extern. Després de mirar de quin material i de quin color ens agradava més i resultava més pràctica pel dia a dia, al final i amb el xec de regal que m'havien donat, vaig anar a buscar la pica HÄLLVIKEN, i haig de dir que a dia d'avui i després de 4 mesos d'ús, n'estic molt contenta. No queden marques, no es veu la calç i llueix molt bé amb el granit nacional que vam posar "blanco cristal".  El marbre el vam encarregar al  marmolista directament, mirar qualsevol altre opció (FERROLAN, LEROY MERLIN, etc.) suposava pagar un marge d'un 40% aproximadament del preu del marmolista directe. Ens ho van fer a Mármoles Aira (buscats pels Google com els més econòmics) i molt bé, els muntadors molt professionals i no ens van posar cap problema per canviar la peça de la pica que havien fet amb un forat massa gran. Per últim l'aixeta la vam comprar a part i GROHE ja que volíem tenir la certesa que ens duraria impecable molts anys i ja havíem tingut l'experiència de comprar aixetes de preu mig i tenir-les picades al cap d'un temps.


En resum, ha estat una feinada, moltes estones de planificador, de buscar els millors preus en alguns elements i de patir perquè tot sortís bé i quedés com ens havíem imaginat, però el resultat ha valgut la pena. Ara tenim, per un preu molt ajustat, una cuina pràctica, còmode, i, esperem, per molts anys. De moment amb aquests mesos d'ús tot segueix perfecte!