30 de setembre, 2016

Dònuts amb glassa de xocolata :)

Què sorpresos eh? A que semblen quasi comprats en un forn? Doncs no, els vaig fer jo a casa!


Estaven boníssims, això sí, el mateix dia, perquè és un tipus de dolç que passades les hores perd moltes qualitats i no està ni la meitat de bo, que sí de dolç, així que si sou golafres us els menjareu passats i tot.

Us he de confessar que em van sortir bé al segon intent, vaig fer-ne un dia sense seguir els passos rigorosament i d'una altra recepta i no eren molsuts com els que veieu a la fotografia. A més a més, gràcies a buscar receptes de dònuts, vaig descobrir una pàgina molt complerta Blog Megasilvita i amb moltes receptes de postres i d'on vaig seguir el procés perquè em sortissin uns dolços com aquests.


Dònuts amb glassa de xocolata

Ingredients per als dònuts:

Amb aquestes quantitats surten entre 15 i 18 dònuts:
~ 22 gr de llevat fresc
~ 250 ml de llet sencera
~ 400 gr de farina
~ 30 gr de sucre
~ 1 pessic de sal
~ 1 sobre de sucre de vainilla
~ 3 rovells d'ou
~ 60 gr de mantega a temperatura ambient
~ oli de girasol

Ingredients per a la glassa:

~ 130 gr de sucre llustre
~ 4 - 5 cullerades de llet
~ 25 gr de cacau pur en pols sense sucre
~ xurros de colors, boletes, trossets d'ametlla, el que tingueu per casa



Elaboració
Aquesta recepta s'ha de fer amb 4 temps, així que heu de planificar una mica com i quan la fareu.
TEMPS 1
Primer s'ha de fer una barreja amb 180 ml de llet tèbia i 16 gr de llevat (dissoldre bé el llevat) i afegir-hi 100 gr de farina, s'ha de remenar fins que es vegi tot ben homogeni. Ho tapem amb un drap humit i que reposi durant 30 o 40 minuts. 
TEMPS 2
Agafem la resta de la llet, 70 ml i els 6 grams de llevat que queden i els barregem bé. Seguidament i afegim la barreja que hem deixat reposar i ho barregem. Ara és el moment d'afegir-hi tot seguit, el sucre de vainilla, els rovells d'ou, i el sucre i la sal i llavors ho remenem i per últim hi afegim 80 gr de farina. Quan tot estigui ben remenat (amb pala tant si es fa a mà com a màquina), és el moment de canviar a les barnilles per amassar. Anirem afegint la farina de 50 gr en 50 gr fins que veiem que tenim una massa tova però no enganxosa, normalment solen sobrar 50 gr de la recepta, és millor amassar més estona però no afegir mai més farina de la que posa a la recepta si no volem que ens quedin massa espessos. Un cop tenim una massa elàstica, amassem amb les mans durant 5- 10 minuts, la fem reposar 30 minuts a temperatura ambient i ja la disposem en un bol greixat i tapat amb film. Ara toca reposar a la nevera entre 1 i 12 hores, mai més temps ja que la massa es començaria a desinflar.
TEMPS 3
Passades les hores, traiem el bol i veurem que ha doblat el volum, agafem un corró i aixafem la massa fins que tinguem un gruix d'un cm (jo vaig disposar dos plats plans invertits per fer de topall). I ara bé el moment en que heu de fer servir la imaginació per buscar per la casa dos coses rodones de dues mides diferents per fer servir de talla pasta i fer la forma de dònuts. Jo vaig agafar un got per la mida gran i per la petita un recipient de iogurt de beure (em va anar molt bé perquè al foradar podia treure ràpidament el trosset de massa pressionant la botella i traient l'aire de dins). Les boletes del centre jo les vaig fregir a part i vaig fer uns puntets de massa de dònut. Els que ja estan tallats els deixem sobre un paper sulfurat i anem fent tots els que ens surtin del tros de massa inicial. Intenteu fer els màxims perquè amb la massa restant no quedaran tant flonjos. Si volem intentar que quedin igual, amassem els trossos restants, i els posem 30 minuts a la nevera i els tornem a aplanar i a tallar fins que se'ns acabi la massa. Mentre hem fet tots els dònuts, els primers ja s'han inflat una mica i els podem començar a fregir,. Posem uns dos cm d'oli de girasol en un recipient (si és una paella en podreu fer dos alhora i si és un pot petit en podreu fer un) i encenem el foc fluixet o bé la placa a la meitat de la potència, l'oli s'ha d'anar escalfant lentament i quedar-se a una temperatura calenta sense que es cremi l'oli. Hem de poder deixar el dònut per cada banda entre 1 i 2 minuts sense que es cremi, sinó no es farà bé per dins i no s'inflarà. Un cop daurats els posem en un paper de cuina perquè treguin tot l'oli sobrant. Els deixem refredar mentre fem la glassa.
TEMPS 4
Barregem els 3 ingredients de la glassa en un bol i anem sucant els dònuts per un dels costats. Perquè s'assequin els posem en una reixeta (la del forn mateix) amb un paper sulfurat a sota. Abans no s'assequin tireu per sobre els xurros, l'ametlla o el que tingueu per decorar-los.

I ara sí, hauríeu de deixar-los refredar, però si no podeu, us els mengeu calents, i si heu fet els mini dònuts amb els forats del centre, aquests sí que es refreden més ràpid i no hi ha qui s'hi resisteixi!