13 d’abril, 2015

1r aniversari de la princesa de la casa!

Un anyet, què ràpid que ens ha passat aquest primer any de l'Aina! Bé uns quants mesos han estat força durs amb les obres que hem fet a casa (tinc pendent una entrada sobre aquest tema), però en general ens ha passat l'any volant. I és clar, si amb l'Arnau vaig fer un bon pastís i unes bones magdalenes, amb l'Aina no es podia fer menys.

Les receptes les vaig agafar del blog de l'Alma Obregón, Objetivo Cupcake. Sempre que he fet receptes de les seves m'han sortit bé, i té idees per fer pastissos diferents. La tria van ser: unes cupcakes de pastanaga i poma i un Cheesecake de xocolata de la muerte!!


La recepta de les Cupcakes la vaig seguir quasi al 100% (sols que no hi vaig afegir ni les nous ni les panses perquè l'Aina en pogués menjar sense trobar-se coses dures).

Cupcakes de pastanaga

Ingredients

Per a 12 magdalenes grosses:
~ 140 gr de farina integral
~ 1 cullereta de bicarbonat
~ 1 cullereta de canyella mòlta
~ 2 ous
~ 115 gr de sucre
~ 120 ml d'oli de girasol
~ 150 gr de pastanagues
~ 140 gr de poma

Elaboració
Encenem el forn a 160 º. Passem pel colador la farina, el bicarbonat i la canyella i ho reservem en un bol. Mesclem els ous i el sucre i quan han doblat el volum afegim l'oli, seguidament el bol de la farina. Ratllem les pastanagues i la poma i amb una espàtula les ajuntem a la massa inicial. 
Ja podem omplir els paperets de les magdalenes. Jo sempre faig servir motllos de silicona per aguantar els papers i només els omplo fins a 3/4 de la capacitat aproximadament. Amb uns 20 minuts al forn ja estaran cuites. Sempre verifiqueu que ja estan del tot fetes punxant-les al centre amb un escuradents. Les deixem refredar completament abans de decorar-les (jo les vaig fer d'un dia per l'altre i genials).

Per fer la crema de formatge

Ingredients
~ 125 gr de formatge en crema fred (tipus Philadelphia, jo vaig fer servir el del LIDL)
~ 60 gr de mantega a temperatura ambient (la poseu al marbre quan feu les magdalenes).
~ 300 gr icing sugar 
~ 1 cullerada de llet


Elaboració
Posem al bol el sucre, la mantega i la cullerada de llet i alguna cosa que tapi una mica perquè no surti volant tota la pols de sucre per tot arreu. I mesclem fins que les dues coses es vegin integrades. Un cop ja tinguem una massa pastosa, afegim tot el formatge fred i seguim barrejant fins que tinguem una crema fina i consistent. Agafem una mànega i una boquilla que ens agradi i a decorar!


I els paperets de les magdalenes que tinc deuen ser més petits perquè enlloc de 12 en vaig fer 15 amb la mateixa massa, però això no és cap problema... I també vaig aprofitar la crema de formatge de decoració per decorar el pastis.

El super Cheesecake de xocolata va quedar molt bo, ara t'ha d'agradar la xocolata i el dolç perquè és una bomba!!

Cheesecake de xocolata

Ingredients per un motlle de 18 cm (desmotllable!!)

Per a la base:
~ 160 gr de galetes Digestive
~ 1 cullerades de sucre moreno
~ 80 gr de mantega
Pel relleno:
~ 260 gr de xocolata negre
~ 500 gr de crema de formatge (tipus Philadelphia i sense ser light)
~ 150 gr de sucre blanc
~ 2 ous
~ 175 gr de nata líquida per muntar (35% de materia grassa)
Per la xocolata cobertora:
~ 175 gr de xocolata
~ 175 ml de nata líquida (35% de materia grassa)
~ cullerada de mantega

Elaboració
Encenem el forn a 180 º. Greixem el motllo de 18 cm. Obligatòriament ha de ser un motllo desmuntable perquè és un tipus de pastís que no es pot treure sense desmuntar la base de la resta. És poc consistent i es podria trencar tot. Desfem totes les galetes i les mesclem amb el sucre morè, i finalment amb la mantega desfeta. Escampem tota la barreja pel cul del motlle i amb una cullera anem premem fins que quedi be repartit. Ho posem a la nevera.

En un bol posem la xocolata a trossos i la nata líquida i ho posem un minut al microones, barregem amb una espàtula fins que estigui tota la xocolata desfeta, si fa falta el posem un minut més a calentar. Reservem.

Agafem un bol per la batedora i hi posem el formatge i el sucre i ho mesclem a la velocitat més lenta. Seguidament hi afegim els ous un a un, i per últim la xocolata. Ja podem posar la massa al motlle i quan ho tinguem tot repartit allisem la superfície amb una espàtula. Ara bé la fase més difícil, saber quan està cuit. S'ha d'enfornar 15 minuts a 180 graus i baixar el forn a 120 º i coure el pastís almenys 60-70 minuts (jo el vaig tenir almenys 90 minuts). En teoria s'ha de veure tota la superfície quallada i el centre humit. 

Quan estigui cuit el deixem refredar a fora i quan estigui fred del tot el posem a la nevera com a mínim 2 horetes. I sols quan ja ha estat una bona estona en fred es pot intentar desemmotllar.


Ara farem la barreja de la xocolata, la nata i la mantega per posar per sobre i decorar el patís. 


De la recepta que podeu consultar al vincle sols vaig fer alguna petita modificació. La base del pastís enlloc de fer-la amb galetes Oreo, les vaig fer amb unes Digestive (per fer aquest canvi vaig mirar la recepta que té de Cheesecake amb Baileys). Em va semblar que era massa xocolata, i sort perquè ja el van trobar heavy, amb galetes de xocolata a la base ja hauria estat... A part també vaig haver de coure el pastís a 120 º bastanta estona més, com uns 90 minuts, Semblava sempre massa poc cuit. Però al final li vaig fer uns minuts a 160 º (necessitava coure els cupcakes) i va quedar més consistent.
I ja veieu que vaig canviar una mica la decoració. Una mica de crema de formatge per fer lligar els dos dolços i unes figuretes comprades al supermercat per decorar... i aquí teniu el resultat!