21 de maig, 2019

Pastís de mousse de xocolata

Aquest cap de setmana teníem un dinar amb amics i vaig provar de fer una recepta nova. De fet vaig fer servir dues receptes diferents. Un pa de pessic de xocolata del bloc Megasilvita i la recepta del mousse del web Divina Cocina amb alguna modificació. La veritat és que el resultat ha estat espectacular en quan a gust i textura, hauré de polir una mica la presentació en un futur quan el torni a fer. 



Aquí va la recepta:

Pastís de mousse de xocolata

Ingredients per a un motlle de 24 cm de silicona

Pa de pessic de xocolata:
~ 170 gr de sucre

~ 120 gr de farina
~ 50 gr de cacau 100% en pols
~ 3/4 culleradeta de llevat químic

~ 3/4 culleradeta de bicarbonat
~ 1/4 culleradeta de sal
~ 1 ou
~ 125 ml de llet sencera
~ 60 ml d'oli de girasol
~ 1 culleradeta de pasta de vainilla o extracte
~ 130 ml d'aigua calenta

Mousse de xocolata:
~ 200 gr de xocolata amb llet (o negre) per fondre
~ 100 gr de sucre
~ 400 ml de nata per muntar (2 brics de 200 ml) 
~ 3 clares d'ou
~ 6 fulles de gelatina (o un sobre de 16 gr) 

Decoracions:
~ Presa de xocolata del gust que vulgueu
~ Maduixes, gerds o sense fruita

 

Elaboració
 

Aquest postre s'ha de preparar el dia abans de consumir, només deixant per el final el muntatge i la decoració. S'elaboren per separat el pa de pessic i el mousse. Perquè la part del mousse ens quedi perfecte el millor és fer servir un motlle de silicona que puguem congelar i amb la forma que a nosaltres ens agradi. Però sempre pensant que després a la base haurem de posar el pa de pessic amb la mateixa mida. 

En el meu cas jo primer vaig fer el mousse. Posem les 6 fulles de gelatina amb aigua freda per hidratar-les. Muntem les clares amb la meitat del sucre i la nata amb l'altra meitat. Guardem uns 50 ml de nata per calentar i ajudar a desfer la xocolata. A més a més disposem el bol de la xocolata al bany maria per acabar de desfer les preses. Quan ja ho tenim ben desfet afegim les fulles de gelatina, una a una. Amb una pala i acuradament barregem la xocolata amb les clares, i després amb la nata. El resultat el disposem al motllo de silicona, sobretot ben anivellat i el posem al congelador.

Ara ens disposem a fer el pa de pessic. Barregem tots els ingredients secs, amb el sucre inclòs. A banda barregem l'ou, la llet, l'oli i la vainilla. Amb compte ajuntem els dos grups d'ingredients. Un cop ja ho tinguem tot ben incorporat ens faltarà l'aigua calenta, l'anirem afegint a poc a poc fins a tenir una massa força líquida. Al ser molt líquida, és millor fer servir un motlle rectangular on el gruix de la massa no sigui més de 4 cm o bé repartir-la en diversos motlles rodons o fer més d'una tongada. Tot i coure la massa en un motlle rectangular on la massa no va agafar massa gruix, el temps de cocció va ser d'entre 30 i 40 minuts. Ara el resultat és espectacular.  

En el meu cas era un pastís per un dinar, així que cap a les 10.30h del matí vaig muntar el pastís, vaig tallar una base de pa de pessic de la mateixa mida que el mousse, i vaig treure el mousse del congelador per disposar-lo a sobre del pa de pessic. Amb els motllos de silicona queden perfectes. Jo vaig desfer una presa de xocolata amb trossets de maduixa per disposar la xocolata per sobre, però no us ho recomano ja que després quan el servim el mousse està tou i la xocolata segueix molt dura i no és còmode de servir. Millor si ratlleu una presa de xocolata i ho cobriu de d'encenalls o bé feu algun tipus de glacejat.