13 de novembre, 2020

Pa de pessic de coco

Fa uns dies vam fer els panellets i tenia coco ratllat que m'havia sobrat així que gràcies a buscar una recepta per a reciclar-lo, m'he acabat emportant una bona sorpresa amb aquest pa de pessic de coco i totalment vegà.


Pa de pessic de coco

Ingredients per a un motlle allargat:

~ 250 gr de farina (jo l'he fet amb la blanca però podria ser amb integral)
~ 400 ml de llet de coco (tota una llauna, jo he utilitzat la light i ha quedat bé)
~ 150-175 gr de sucre morè
~ 2 cullerades d'oli de gira-sol, d'oliva o de coco
~ 1 sobre de llevat en pols
~ 100 gr de coco ratllat
~ mitja llimona ratllada
~ un pessic de sal
~ unes gotetes de vinagre de poma
~ sucre glacé

Elaboració
 

Encenem el forn a 180 º ja que aquesta recepta és molt ràpida i fàcil de fer. Aquest pa de pessic al no portar ous és encara millor i queda espectacular. 

Primer mesclem la llet de coco, el sucre i l'oli a mà o amb una batedora elèctrica. Afegim la llimona i les gotetes de vinagre. Un cop ho veiem ben barrejat, tamisem la farina i el llevat i hi afegim la sal i ho ajuntem amb els líquids. Per últim afegim el coco ratllat. 

Preparem un motlle posant paper de forn (jo el mullo per a què agafi millor la forma del motlle i així afegim una mica d'humitat), en el meu cas un motlle allargat tipus Plum Cake. Posem tota la massa i ho enfornem uns 50 minuts aproximadament. Quan ja el veiem morenet per sobre i cuit el traiem i el deixem refredar. 

El podem decorar amb sucre glacé per sobre o bé fer una mica de glacejat (115 gr de sucre glass, 2 cullerades d'aigua calenta i 4 gotes de suc de llimona).